Ой, сталась помилка! А де ж JavaScript? Схоже, що Ваш переглядач не підтримує технологію JavaScript або її вимкнено. Будь ласка, увімкніть JavaScript для коректного відображення цього сайту, або використайте іншого переглядача інтернет сторінок, який має підтримку JavaScript.

Статті

Теплообмін та газодинаміка МБПЛА з пульсуючим повітряно-реактивним двигуном (ПуПРД)

Керівники: Халатов Артем Артемович (у співпраці з Інститутом технічної теплофізики НАН України) Спільно з Відділом високотемпературної термогазодинаміки Інституту технічної теплофізики НАН України пропонується тема для бакалаврських дипломних робіт присвячена дослідженню теплообміну та газодинаміки перспективних реактивних двигунів для малорозмірних безпілотних літальних апаратів. Роботи виконуються у VII-VIII семестрах і як теоретичний розділ включають курсову роботу з комп'ютерного моделювання термо- та газодинаміки двигунів, що виконується у VII семестрі.

Керівники: Халатов Артем Артемович (у співпраці із Інституту технічної теплофізики НАН України)

Обґрунтування: Досвід бойових дій показав, що малорозмірні безпілотні літальні апарати (корисне навантаження до 15 кг) за підтримки наземної артилерії та авіації відіграють провідну роль у сучасній війні. Вони можуть використовуватися для повітряної розвідки та цілевказання, атаки та ураження локальних цілей, прориву протиповітряної оборони у складі «рою» безпілотників, а також при вирішенні багатьох інших завдань. Переважна більшість апаратів базуються на пропелерній тязі, тому вони мають невисоку швидкість польоту (до 200 км/год) і понад 90% їх знищують ще на підході до мети. Тому великий інтерес становлять малорозмірні безпілотні літальні апарати (МБПЛА) на реактивній тязі (10-90 кгс) зі зниженою «помітністю» в радіолокаційному та інфрачервоному діапазоні хвиль, що мають високу швидкість польоту (до 850 км/год) і мають високу маневреність. Перспективним є пульсуючий повітряно-реактивний двигун (ПуПРД), що працює за циклом V = const, тому він має вищий ККД, ніж турбореактивний двигун за циклом Брайтона. Він характеризується більш простою конструкцією, високою повнотою згоряння палива та низькою тепловою «помітністю»..

Мета дослідження:

Дослідити термо- та газодинаміку у внутрішньокамерних процесів пульсуючого повітряно-реактивного двигуна тягою до 200 Н.

Об’єкт дослідження

  • базовий літальний апарат із пульсуючим повітряно-реактивним двигуном

Задачі дослідження:

  • вивчити внутрішньокамерні процеси з погляду термо- та газодинаміки та автоколивань
  • отримати основні характеристики (тиск, температура, швидкість) у проточній частині двигуна
  • розрахувати параметри пульсуючого двигуна
  • Курсова робота включає частину досліджень з вивчення автоколивальних процесів у камері згоряння повітряно-реактивного двигуна.

Необхідне устаткування

  • серійний іноземний пульсуючий повітряно-реактивний двигун, що працює за циклом V = const
  • комп’ютер та спеціалізоване програмне забезпечення

Перспективність роботи:

  • Запрошені лекції провідних спеціалістів із НАН України та військової сфери на науковому семінарі кафедри
  • Розвиток нових напрямків наукової діяльності кафедри
  • Спільні проекти із установами НАН України

 

Barbara October 10 2023 273 прочитання Друк